BESTILLING

Levering 1-2 dage

Gratis fragt over 1000 kr

Godkendt sikker betaling

24456515

Udfyld nedenstående felter for at gennemføre ordren

MÆRKER

INFO OM BOLDENE

Boldene rengøres skånsomt men omhyggeligt, og sorteres efter stand og fabrikat.

De pæneste kalder vi Grade A og de mindre pæne, men absolut spilbare søbolde, kalder vi Grade B.

CALLAWAY

Her over finder du vores udvalg af Callaway golfbolde hvor du bla. kan vælge et mix bestående af forskellige Callaway modeller som fx HX Diablo, Warbird og Big Bertha. Det er også muligt at vælge enkelte modeller af Callaway’s tour bolde som Tour iS og HX Diablo Tour. Callaway er kendt for at være med helt fremme når vi taler om golfudstyr. 

Callaway Golf har altid troet, at den måde at dyrke spillet golf er at gøre det mere behageligt for den gennemsnitlige golfspiller. Derfor forsøger Callaway Golf at designe, skabe, bygge og sælge de bedste golfjern i spillets historie - og giver flere golfspillere flere muligheder for at ramme et par ekstra "gode" slag i hver runde. ”Callaway Golf har til hensigt at fortsætte med at vokse i spillet ved at hjælpe folk nyde spillet.” - Ely Callaway, grundlægger, januar 2001.

Callaway Golf Company er den førende producent af golfkøller i USA. Virksomheden sælger flere golfkøller end nogen anden virksomhed og har den største andel af golfudstyr industrien, som også har profilerede mærker som Wilson, Spalding, og MacGregor. Callaway er dog nok mest kendt som sit berømte "Big Bertha" Driver, som er et af det mest solgte stykke golfudstyr til golfspillere. Det anslås at Callaway har omkring en tredjedel af det amerikanske golfudstyr marked, hvilket ikke så lidt. Udover sin serie af køller og jern, er Callaway også kendt for golf tøj og golfbolde. Virksomheden begyndte en rivende anledning til succes da de introducerede Big Bertha i 1991. Den succes Callaway Golf Company tilskrives Ely Callaway, der forvandlede en beskeden virksomhed til en verdensomspændende virksomhed. Ely Callaway førte virksomheden frem til sin død i 2001, i en alder af 82.

Ely Reeves Callaway Jr., blev født i La Grange, Georgia, en lille by omkring 60 miles sydvest for Atlanta. Ely’s bedstefar var baptist prædikant og ejede og drev en plantage med cirka 20 slaver. Da unionens styrker besejrede konføderationen i den amerikanske borgerkrig i 1860'erne, mistede Callaway familien hele deres formue. Ely’s onkel, Fuller Callaway, var den primære drivkraft bag familiens overlevelse. Han gik først ind i landbruget, derefter i tørvarer, senere i bank, og til sidst ind i bomuldsspinderi handel. Ely’s far arbejdede for sin onkel, men da den unge Ely Reeves, Jr., som var uddannet fra Emory University, rådede hans far ham til ikke at arbejde for familien.

I 1940 arbejdede Ely som stikirenddreng hos Trust Company of Georgia. Her besluttede han sig at tage et korrespondance kursus hos hæren. Seks uger senere fløj Ely til Philadelphia og begyndte at arbejde med tøj-indkøb. Callaway blev hurtigt forfremmet til major, hvilket var et flot resultat for en ung mand på kun 24 år. Han fik ansvaret for 70 civile og to advokater. I løbet af tiden, stod han for indkøbene på ca. 70 procent af den samlede krigstid produktion af den amerikanske bomuld beklædningsindustri. Da krigen sluttede, besluttede Callaway sig at arbejde for Deering, Milliken & Company med henblik på at fortsætte en karriere i tekstil-og beklædningsindustrien.

Callaway steg hurtigt indenfor hans erhverv. I 1954 havde han dog en uoverensstemmelse med Roger Miliken's svoger som medførte til at Milliken fyrede ham uden videre. Callaway fandt dog hurtigt et job hos Textron Industries som indenfor en kort årrække blev solgt til Burlington Industries. Her var Callaway dog med i fremtidsplannerne og det medførte at han i 1968 blev udnævnt til formand for Burlington Industries.

Det var dog ikke nok for Callaway’s ambitioner at være ledende direktør for det største og mest indflydelsesrige tekstil virksomhed i verden. For da han i 1973 blev forbigået stillingen som bestyrelsesformand valgte han at stoppe sin direktørpost. Han flyttede herefter med hans familie fra østkysten til Californien for at starte et selskab indenfor vinfremstilling. Firmaet som hed Callaway Vineyard & Winery voksede stille og roligt og begyndte at levere sine produkter til kendte restauranter så som Four Seasons i New York. I 1981 valgte han at sælge firmaet til Hiram Walker til en pris af 14 millioner dollars, det gjorde at Callaway på få år havde fået en fortjeneste på over 9 millioner dollars.

I en alder af 60 år, tænkte Callaway at det så småt var på tide at slappe af. Han havde som ung spillet golf og kunne endda kalde sig for turneringsmester, så der var noget at reflektere tilbage på da han valgte at genoptage sit golf spil. En dag på golfbanen blev han bekendt med et hickory-shaft jern som havde en stål kerne. Jernet var lavet af Hickory Stick, en lille virksomhed drevet af to iværksættere Richard Parente og Dick De La Cruz. Callaway holdte så meget af jernet at han ringede til producenterne for at fortælle dem det. Parenta og De La Cruz havde ikke mange penge og ledte efter én der ville investere i deres virksomhed, de spurgte derfor Callaway om hjælp. I 1984 købte han derfor den lille virksomhed for blot 400.000 dollars og fik samtidig bundet sit navn til firmaet.

Under ledelse af Callaway selv, begyndte Callaway Golf Company straks at lægge nye strategier for at brande firmaet og øge sine indtægter i det stærkt konkurrenceprægede marked. Callaway besluttede at den bedste måde at opnå målene på, var at indføre nye produkter. Blot fire år efter kom hans medarbejdere med et nyt design til et nyt jern, hvor en stor del af nakken var fjernet og samtidig udvidede de akslen gennem hovedet. Jernet blev kaldt for S2H2, en forkortelse af Short Straight Hollow Hosel. Callaway finansierede udviklingen af det nye jern ved at finde investorer, bla. General Electric Pension Fund som investerede 10 millioner dollars i 1988. Reaktionen på Callaway’s nye design var intet mindre end fænomenal. Golfspillerene elskede det tungere hoved som havde et lavere tyngdepunkt og salget steg kraftigt op og ligeledes gjorde omdømmet af firmaet. Ved udgangen af 1988 udgjorde selskabets salg ca. 5 millioner dollars og allerede året efter var det fordoblet til 10,5 millioner dollars. I 1990 var salget endnu engang fordoblet og i 1991 var indtægterne helt oppe på 54,7 millioner dollars, en stigning på næsten 150 procent. I dag er Callaway med helt fremme når vi taler både om golfkøller og golfbolde.

kurv 0 vare varer (tom)    

Ingen varer

0,00 DKK Forsendelse
0,00 DKK Samlet

Gå til kassen kurv

Varen er nu lagt i din kurv

Antal
I alt

Der er 0 varer i din kurv Der er 1 vare i din kurv

Varer i alt (inkl. moms)
Forsendelse (ekskl. moms) 0,00 DKK
I alt (inkl. moms)
Fortsæt indkøb Til betaling
Levering 1-2 hverdage
Gratis fragt over 1000 kr
Godkendt sikker betaling
Har du spørgsmål? 61 33 43 13

VORES KUNDER


Super oplevelse

En simpel ordre der blev ekspederet og leveret meget hurtigt - Boldene var gode som forventet.

/Knud


Nemt at besttille, gode priser og hurtig levering

Vil anbefale mine golfvenner at bruge jyskegolfbolde.dk - handler med glæde der igen.

/Kristina


I orden

Det er 2 gang jeg bestiller bolde. Fin hjemmeside, nem at finde tingene. Hurtig levering!

/Svend Bohnsen